onsdag 17 oktober 2007

Min valreklam

Hej!
Jag heter Anthonio Salminen och ställer upp som kandidat i både lagtingsvalet och kommunalvalet i Mariehamn för frisinnad samverkan.

Mitt jobb har funnits till sjöss och på land, nu
är jag dataansvarig för tre av landskapets
gymnasieskolor. Jag har sysslat med politik på
fritiden i ungefär 10 år och hittar jämt nya
utmaningar.

För mig är det viktigt att arbete skall löna sig
och att lyfta fram människors förmågor istället
för svagheter.

För att lyckas behövs Din röst!




Det här vill jag jobba för i politiken:

• Ålands självstyrelse och ålänningarnas
bästa

• En bättre miljö på Åland

• Bättre förutsättningar för våra åländska
företag

• Lägre skatter för ålänningarna via ett
större ålandsavdrag i beskattningen

• Högre effektivitet och bättre kvalitet
inom offentlig sektor på Åland

• Mer valfrihet för Ålands barnfamiljer via
en åländsk barnomsorgspeng

• Högre barnbidrag och studiebidrag på
Åland

• Mer samarbete mellan Ålands borgerliga
partier

Inga kommentarer: