söndag 9 november 2008

Kort om mig från fs hemsida

Namn: Anthonio ”Tony” Salminen

Född: 9 november 1966

Familj: fru och två barn

Jobb: dataansvarig på Ålands lyceum, Ålands handelsläroverk och Ålands vårdinstitut

Kontaktuppgifter: tony.salminen@aland.net

Politiska uppdrag: Ordförande för landskapsrevisorerna, ledamot i stadsfullmäktige, viceordförande i FAB Marstad, andre viceordförande i frisinnad samverkans styrelse, ersättare i Mariehamns socialnämnd och ersättare i kommunförbundets styrelse.

Fritidsintressen: politik, ekonomi, Grekland, datorer, familjen, promenader, matlagning, godsaker m.m.

Tre ord som beskriver mig: ekonomisk, uthållig och lite fyrkantig

Det visste ni inte om mig: i vissa kretsar kallas jag för Pirkka-pappan (snål person)

En gång gjorde jag bort mig när: om man gör bort sig lite varje dag så minns man ingen speciell gång ;-)

Jag är med i FS för att: jag gillar partiets mix mellan individens ansvar och frihet

Mina hjärtefrågor är: jag är beredd att jobba rysligt hårt för Ålands självstyrelse och det svenska språket. Social-, utbildnings- och skattepolitik gillar jag också. I mina insändare skriver jag ofta om skatter, bidrag, avgifter och barnomsorgspengen. Jag tycker att vår hembygdsrätt är världens bästa språkskydd.

http://www.fs.ax/article.con?iArticle=76

Inga kommentarer: